niedziela, 23 sierpnia 2015

Powrót do szkoły: organizacja czasu.


Witam Was w pierwszym poście z serii "powrót do szkoły". Planuję jeszcze klika postów o tej tematyce, lecz nie wiem kiedy się pojawią. Niektórzy już od dawna są gotowi na kolejny rok w tej samej szkole, lub pierwszy rok w nowym dla nich budynku. Jak wiecie ja idę do 3 klasy gimnazjum co oznacza, że czeka mnie wybór nowej szkoły i testy. Jak na razie się nie stresuje, ale chciałabym być dobrze przygotowana na nowy rok szkolny i nie zapomnieć o niczym co mnie czeka. Właśnie dlatego muszę zadbać o to, aby nigdy nie brakowało mi czasu.


Aby dobrze się zorganizować mi potrzebne są przede wszystkim dwie rzeczy. Telefon i kalendarz. Każdemu z Was polecam zakupienie małego kalendarzyka szkolnego w którym możecie notować dosłownie wszystko. Od kartkówek i sprawdzianów, przez wyjścia ze znajomymi, aż po to co danego dnia zjedliście. Osobiście w kalendarzu zapisuję rzeczy dopiero wieczorem lub po południu, bo nie noszę go ze sobą, lecz jeśli chcecie to kalendarz może stać się waszym przyjacielem i nie opuszczać Was nawet na krok. 

 
Ten kalendarz (a raczej podpowiednik) należy do mojej siostry, bo ja jeszcze nie znalazłam swojego idealnego kalendarza na ten rok. Jednak jest bardzo fajny, ponieważ jest mały i lekki co nie przeszkadza w noszeniu go ze sobą. 
Ja jednak jeśli zdecyduję się na jakiś, będzie on większy, aby mogła w danym dniu więcej zapisać, bo krótsze i mniej ważne rzeczy zapisuję w kalendarzu w telefonie. 

Jest to też opcja którą bardzo polecam wszystkim zabieganym osobom, aby nie umawiać się na już zaplanowany dzień. Wtedy zapisuj wszystko systematycznie, jak najszybciej po dowiedzeniu się o np. spotkaniu. Jest to szybsze i wygodniejsze niż wyciąganie w mieście kalendarza, bo telefon mamy zawsze pod ręką. 


Ja zapisuję podstawowe informacje, aby szybko zrozumieć co danego dnia mam do zrobienia. Polecam to każdemu kto chce choć trochę poukładać swój czas i nie żyć w ciągłym biegu. Musimy znaleźć też czas na odpoczynek, którego czasami nam może zabraknąć. 
A Wy? Jak organizujecie sobie czas?

27 komentarzy:

  1. Ja musze jeszcze taki kalendarz kupić :)

    Zapraszam Cię do siebie na konkurs.Do wygrania książka "ABC Mojego Stylu" ! :)
    http://official-patty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już odwiedzam Twój blog i życzę powodzenia w szukaniu idealnego kalendarza! :)

      Usuń
    2. Dziś własnie go szukałam ale nici i szukam dalej :D

      Nowy post! :) Official Patty

      Usuń
  2. Ja mam taki kalendarz na cały 2015 rok :D
    Zapraszam do siebie. tornadomysli.blogspot.com + obserwuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, że uświadomiłaś mi o zaletach kalendarza, chyba w tym roku go w końcu wykorzystam:) i wpis jak zwykle świetny:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Musze zaczac stosować rownież kalendarz w telefonie bo naarzie mam sam papierowy
    Zapraszam do mnie :3 http://blackwomanx.blogspot.com/2015/08/back-to-school-ootd-black-and-white-jak.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten w telefonie jest o wiele wygodniejszy :)

      Usuń
  5. Ja nie potrafię używać kalendarza w telefonie, Informacje wtedy mi "uciekają". Za to używam papierowego i super się sprawdza.

    fredzia-leprechaun.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli masz swój sprawdzony sposób to czemu nie!

      Usuń
  6. Zawsze chce prowadzić kalendarz i przez, ok. 1 miesiąc szkoły wszystko tam zapisuje, a potem jakoś przestaje :/ A w tym roku nie mogę znaleźć odpowiedniego kalendarza dla mnie. Aczkolwiek post przydatny ^^ Ja po jakimś czasie też większość zapisuje w telefonie.

    kcimi.blogpsot.com <-- zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Telefon zawsze pod reka, co jest duzym ulatwieniem ;)

      Usuń
  7. ja mam kalendarz z biedronki z kubusiem puchatkiem i jest bardzo fajny :D
    http://jestemkoszykarka.blogspot.com/2015/08/najwieksi-bankruci-nba.html

    OdpowiedzUsuń
  8. ciekawy kalnedarz

    http://eskucinska.tumblr.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobra organizacja jest najważniejsza! Właśnie dzisiaj kupiłam sobie kalendarz i mam nadzieję, że w tym roku uda mi się go systematycznie prowadzić!
    written-by-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki za systematyczność :)

      Usuń
  10. brrr. boje się szkoły, ale będę się organizować ♥

    http://delavie-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak jest się dobrze przygotowanym jest łatwiej, powodzenia! :)

      Usuń
  11. Ah.. szkoła :( Trzeba jakoś organizować swój czas :(

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. organizacja to podstawa :)
    Świetna notka!

    W WOLNEJ CHWILI ZAPRASZAM DO MNIE :)

    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak jak osoba wyżej napisała. Organizacja to podstawa.Bez niej daleko nie zajedziemy. Super wpis! Pozdrawiam! http://bycolorfulprincess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama prawda;)
      Dziękuję i również pozdrawiam!

      Usuń
  14. Nigdy nie miałam kalendarzyka i zawsze wszystko zapominałam :D Ale szukam jakiejś dobrej aplikacji na tel która właśnie będzie działać jak kalendarz :)
    I wiadome że organizacja to podstawa :D Wszystko na nowy rok szkolny przygotowujemy :)

    Mój Blog :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie trzymam kciuki zebys znalazla cos co przypadnie Ci do gustu! :)

      Usuń
  15. ja zdecydowanie muszę poprawić nastawienie
    mogłabym liczyć na wejście w linki (back to school tag), u mnie na blogu?:) Mój Blog - klik! każdy komentarz, oraz obserwację oddaję!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zycze powodzenia! Oczywiscie wejde na bloga ;)

      Usuń

Każdy komentarz jest dla mnie ogromną motywacją!
Za każdy komentarz staram się odwdzięczyć.